
Pozorišna karijera Natalije Geleban, glumice Narodnog pozorišta Pirot, priča je o predanosti, posvećenosti i ljubavi prema sceni. Tokom četiri i po decenije, Natalija je izgradila bogatu karijeru, u kojoj je ostavila neizbrisiv trag u glumi, režiji, scenografiji, kostimografiji i radu sa mladima, stvorivši blisko vezan ansambl i stekavši poštovanje kolega i publike. Sada, nakon 33 godine rada u pirotskom pozorištu, dobija još jednu ulogu-ulogu pezionera, kojom simbolično zaokružuje jedno značajno poglavlje njene bogate karijere, dok se ljubitelji teatra nadaju da će i dalje imati prilike da je vide u novim, ne manje inspirativnim ulogama.
Natalija Geleban, glumica koja je svoj radni vek započela u tadašnjem Kulturnom centru Kula, nakon više od jedne decenije glumačkog stvaralaštva, svoju dramsku karijeru nastavlja u Narodnom pozorištu Pirot. Seća se dana kada je prvi put kročila na scenu pirotskog pozorišta i zatekla glumački ansambl koji ju je odmah prihvatio kao deo „pozorišne porodice“. „To je bila izuzetna ekipa, poput porodice. Nažalost, mnogi više nisu među nama – Dragoslav Savić Safa, Jevrem Urošević, Bosa Miljević, Vida Todić i Toma Mandić; a Maja Jovanović i Stojan Mladenović su u Leskovac sada,“ priseća se ona sa setom. „Bilo je to retko pozorište, možda i jedino bez klanova. Bili smo svi za jednog, jedan za sve.“
Tokom svoje bogate karijere, Natalija je igrala raznovrsne uloge i pokazala prilagodljivost u izazovnim uslovima, pa i u vreme NATO bombardovanja. Setila se tih teških trenutaka i osećaja zajedništva koji je delila sa kolegama. „Radili smo predstavu ‘Stjuardese’ koju je kolega Žuća režirao. Bez obzira na vazdušnu opasnost, imali smo probe. Sklonimo se, sačekamo da prođe, pa se vratimo i nastavimo da radimo.“ Ove reči otkrivaju duboku posvećenost i volju da pozorište živi, čak i u najtežim trenucima.
Od brojnih i dragih uloga među kojima su i Nanet Duze („Ne očajavajte nikad“), Herarda dama („Zaljubljena mudrica“), Štanicla („Čarlama, zbogom“), Titanija („San letnje noći“), mama Marta („Zapali me“), odigranih na sceni pirotskog teatra, Geleban se seća Milene iz pozorišnog komada „Dragi tata“. „To je bila ozbiljna, dramska uloga – žena koju je muž ostavio, koja se borila sa dvoje dece, ali se kroz tu borbu izgubila, utopivši se u alkohol i probleme. Bilo je to vreme kada se dešavala velika istorija, kada su ratovi tutnjali ovim prostorima,“ objašnjava Natalija.
Pored glumačkog rada, Natalija je postala i uzor mladim glumcima, sa mudrošću stečenom kroz godine na sceni. Na pitanje šta bi savetovala mladima koji tek započinju svoju glumačku karijeru, naglašava vrednost posvećenosti i strpljenja. „Ako želiš neki rezultat, moraš da se daš potpuno. Mnogo da radiš i da ne očekuješ odmah lovorike. Ako pošteno radiš svoj posao i posvećen si tome, kad-tad će lovorike doći. Mi smo nekada noćili u pozorištu, radili bez prekida, osvanjivali nakon proba. Sad smo postali svi malo više razmaženi,“ uz osmeh dodaje ona, prenoseći lekciju o profesionalnom etosu i ljubavi prema umetnosti.
Tokom tri decenije, Natalija je svojim radom inspirisala generacije, a njena poslednja uloga Feme u „Pokondirenoj tikvi“, lik žene koja, obuzeta društvenim ambicijama, gubi osećaj za stvarne vrednosti, ostaje simboličan i snažan trenutak u njenoj karijeri. Kroz Feminu priču, Natalija je donela publici humor, ali i duboku poruku o ljudskoj prirodi, ostavljajući pozorišnoj publici poseban pečat svog glumačkog stvaralaštva. Sa ovom ulogom, Natalija Geleban odlazi u zasluženu penziju, ostavljajući za sobom nasleđe generacijama koje dolaze, podsećajući nas na zlatne godine pirotske pozorišne scene.
foto: Vladan Ristić, Natalija Geleban